Παρουσιάσεις και Επαναληπτικά μαθημάτων (Γ΄ και Δ΄):


Σάββατο, 20 Οκτωβρίου 2012

Ιστορία - Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής

Τον 7ο και 6ο αιώνα π.Χ. ο ελληνικός κόσµος γνώρισε µεγάλη οικονοµική ανάπτυξη. Oι πόλεις στολίστηκαν µε λαµπρά κτίρια
Τη µεγαλύτερη εντύπωση έκαναν οι ναοί, µε τους οποίους οι άνθρωποι θέλησαν να τιµήσουν τους θεούς. 
Oι ρυθµοί µε τους οποίους χτίστηκαν οι ναοί ήταν δύο, ο δωρικός και ο ιωνικός.

 Η διαφορά ανάµεσά τους ήταν κυρίως στους κίονες (κολόνες). 
Τεχνίτες µε ξεχωριστές ικανότητες σκάλιζαν το µάρµαρο κι έφτιαχναν αγάλµατα που παρίσταναν κούρους και κόρες. Oι κούροι εικονίζουν γυµνούς νέους άνδρες, µε τα χέρια κολληµένα στα πλάγια του σώµατος.
Κούρος του Σουνίου Αρχαϊκή περίοδος, 600 π.Χ.
Ιερό του Ποσειδώνα στο Σούνιο
Το ένα πόδι είναι πιο µπροστά από το άλλο, έτσι που νοµίζει κανείς ότι το άγαλµα είναι έτοιµο να περπατήσει.
Η Κόρη της Ακροπόλεως 674 (περ. 500 π.Χ.)
Oι κόρες είναι νεαρές γυναίκες ντυµένες µε ελαφριά ρούχα και καλοχτενισµένες. Αυτή την εποχή αναπτύχθηκε και το εµπόριο. Έµποροι απ' όλα τα µέρη της Μεσογείου και του Εύξεινου πόντου µεταφέρουν και πουλάνε πολλά προϊόντα.

Η ανάγκη για αποθήκευση και µεταφορά του κρασιού και του λαδιού έφερε και την ανάπτυξη της αγγειοπλαστικής. Πολλοί καλλιτέχνες έγιναν γνωστοί και πλούτισαν ζωγραφίζοντας πάνω στα αγγεία σκηνές από τη µυθολογία και την ιστορία. Oι µορφές άλλοτε ζωγραφίζονταν µε µαύρο χρώµα (µελανόµορφος ρυθµός)
Μελανόμορφη λήκυθος - Λήκυθος με παράσταση Ηρακλή που μάχεται εναντίον του Λέοντα της Νεμέας. Ο ήρωας παριστάνεται γυμνός, γενειοφόρος, να κρατά το λιοντάρι από το λαιμό και το πόδι, ενώ παράλληλα προσέρχονται σε βοήθειά του η θεά Αθηνά και ο Ιόλαος.
 και άλλοτε µε κόκκινο (ερυθρόµορφος ρυθµός).
Ερυθρόμορφος καλυκωτός κρατήρας
Ερυθρόμορφος καλυκωτός κρατήρας - Το θέμα που κοσμεί την κύρια όψη του εικονιζόμενου κρατήρα είναι η αρπαγή της Ευρώπης. Ο Δίας, γοητευμένος από την ομορφιά της Ευρώπης, κόρης του βασιλιά της Φοινίκης Αγήνορα, μεταμορφώθηκε σε ολόλευκο ταύρο για να την πλησιάσει καθώς εκείνη μάζευε λουλούδια στην ακτή. Η πριγκίπισσα, μαγεμένη από το πλάσμα αυτό, ανέβηκε στη ράχη του και ξαφνικά βρέθηκε να ίπταται πάνω από τη θάλασσα που, εδώ, υποδηλώνεται με την παρουσία ψαριών. Ο Ερμής προηγείται δείχνοντας στον ταύρο-Δία το δρόμο, ενώ ο Έρως, που ακολουθεί, φαίνεται να υποδηλώνει το πάθος που θα παρασύρει το θεό και τη θνητή στην ιερή τους ένωση, η οποία θα λάβει χώρα στη Γόρτυνα της Κρήτης, όπου θα προσγειωθεί το ζευγάρι.

Δες εδώ  ή κατέβασε στον υπολογιστή σου και μια σύντομη περίληψη του μαθήματος.

Όχι στη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό!

Όχι στη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό! on PhotoPeach

Η κυρά Διατροφή... και οι πυραμίδες υγιεινής διατροφής και αθλητικών δραστηριοτήτων!

Η κυρά Διατροφή... και οι πυραμίδες υγιεινής διατροφής και αθλητικών δραστηριοτήτων! on PhotoPeach

Επίσκεψη στον Αρκτούρο!

Επίσκεψη στον Αρκτούρο! on PhotoPeach

Επίσκεψη στο Παλαιοντολογικό - Ιστορικό Μουσείο Πτολεμαΐδας!

Επίσκεψη στο Παλαιοντολογικό - Ιστορικό Μουσείο Πτολεμαΐδας! (Ζωγραφικό δοκίμιο του Δημοσθένη Κοκκινίδη: Ομήρου Οδύσσεια) on PhotoPeach

Επίσκεψη στον Αγροτικό Συνεταιρισμό Πύργων!

Επίσκεψη στον Αγροτικό Συνεταιρισμό Πύργων! on PhotoPeach

Ιστορία Δ' τάξης

Ιστορία Δ' τάξης
Όλες οι παρουσιάσεις για το μάθημα της Ιστορίας (κλικ στην εικόνα) http://tetartitaxi.weebly.com/